kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
گذرنامه‌های

 با اعتبار کمتر از ۶ ماه برای سفر اربعین معتبر است

 
 
 
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: با پیگیری از ستاد مرکزی اربعین، مقرر شد گذرنامه‌های کمتر از ۶ ماه فقط در ایام اربعین معتبر باشد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر اظهارداشت: با پیگیری از ستاد مرکزی اربعین مقرر شد گذرنامه‌های کمتر از ۶ ماه به طور استثنا در ایام اربعین معتبر شمرده شود؛ لذا عزیزان ایرانی دارای گذرنامه با اعتبار کمتر از ۶ ماه می‌توانند بدون اخذ گذرنامه جدید به سفر اربعین بروند.
پژمان‌فر افزود: درخصوص اتباع نیز افرادی که در دفاتر کفالت ثبت هستند، می‌توانند با مراجعه به این دفاتر، مجوز اربعین را دریافت کنند. همچنین دغدغه بیمه این عزیزان نیز مرتفع شده است.
وی ادامه داد: اتباعی که گذرنامه اقامتی دارند ولی برای آنها در دفاتر مجوز صادر نشده است، می‌توانند به کنسولگری‌های عراق مراجعه و طبق توافق با طرف عراقی همانند ایرانیان، ویزای رایگان دریافت کنند.
ابهامی که برطرف شد
به گزارش خبرگزاری فارس، روز چهارشنبه در برخی رسانه‌ها اخباری به نقل از رئیس پلیس مهاجرت مبنی براینکه طرف عراقی به هیچ وجه پذیرای زائرینی که گذرنامه‌شان زیر 6 ماه اعتبار دارد نیست، منتشر شد.
این در حالی بود که سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین شامگاه سه‌شنبه گفته بود که گذرنامه‌هایی که زیر 6 ماه اعتبار دارند برای سفر در ایام اربعین اعتبار دارند.
رئیس ستاد مرکزی اربعین در این خصوص گفت: اظهارات رئیس پلیس مهاجرت برای پیش از زمانی است که ما با دوستان عراقی توافق کرده بودیم. 
وی تأکید کرد که در سفر اخیری که ما به عراق داشتیم درباره موضوع گذرنامه‌هایی که اعتبار آنها کمتر از ۶ ماه است توافق شد، گذرنامه‌هایی که کمتر از ۶ ماه اعتبار دارند برای گذر از مرز عراق در ایام اربعین مشکلی نداشته باشند.